De ce scrierea manuală îi face pe copii mai inteligenți.

 

Copiii învață mai multe și își amintesc mai bine când scriu manual, relatează un nou studiu. Creierul copiilor este mai activ la scrierea de mână decât la tastarea tastaturii computerului.

Rezultatele mai multor studii au arătat că atât copiii, cât și adulții învață mai mult și își amintesc mai bine când scriu manual.

Acum, un alt studiu confirmă același lucru: alegerea scrierii de mână în locul utilizării tastaturii produce cea mai bună învățare și memorie.

Van der Meer și colegii ei au investigat acest lucru de mai multe ori, mai întâi în 2017 și acum în 2020.

În 2017, ea a examinat activitatea cerebrală a 20 de studenți. Acum a publicat un studiu în care a examinat activitatea creierului la doisprezece adulți tineri și doisprezece copii.

Este pentru prima dată când copiii participă la un astfel de studiu.

Ambele studii au fost realizate folosind un EEG pentru a urmări și a înregistra activitatea undelor cerebrale. Participanții au purtat o hota cu peste 250 de electrozi atașați.

Creierul produce impulsuri electrice atunci când este activ. Senzorii din electrozi sunt foarte sensibili și preiau activitatea electrică care are loc în creier.

Scrierea de mână oferă creierului mai multe cârlige pe care să-și agațe amintirile

Fiecare examinare a durat 45 de minute pe persoană, iar cercetătorii au primit 500 de puncte de date pe secundă.

Rezultatele au arătat că creierul atât la adulții tineri, cât și la copii este mult mai activ atunci când scrie cu mâna decât atunci când tastează pe tastatură.

"Folosirea pixului și a hârtiei oferă creierului mai multe„ cârlige ”pentru a-ți atârna amintirile. Scrierea manuală creează mult mai multă activitate în părțile senzorimotorii ale creierului. O mulțime de simțuri sunt activate prin apăsarea pixului pe hârtie, văzând literele pe care le scrieți și auzind sunetul pe care îl faceți în timp ce scrieți. Aceste experiențe senzoriale creează contact între diferite părți ale creierului și deschid creierul pentru învățare. Amândoi învățăm mai bine și ne amintim mai bine ”, spune Van der Meer.

Ea crede că studiile proprii și ale altora subliniază importanța provocării copiilor de a desena și scrie la o vârstă fragedă, în special la școală.

Realitatea digitală de astăzi este că tastarea, atingerea și timpul ecranului reprezintă o mare parte a vieții de zi cu zi a copiilor și adolescenților.

Un sondaj realizat în 19 țări din UE arată că copiii și adolescenții norvegieni petrec cel mai mult timp online. Smartphone-ul este un companion constant, urmat îndeaproape de PC și tabletă.

Sondajul arată că copiii norvegieni cu vârste cuprinse între 9 și 16 ani petrec aproape patru ore online în fiecare zi, dublu față de suma din 2010.

Timpul liber al copiilor petrecut în fața unui ecran este acum amplificat de accentul crescut al școlilor pe învățarea digitală.

Van der Meer consideră că învățarea digitală are multe aspecte pozitive, dar îndeamnă la formarea scrisului de mână.

„Având în vedere evoluția ultimilor câțiva ani, riscăm ca una sau mai multe generații să piardă capacitatea de a scrie manual. Cercetările noastre și ale altora arată că aceasta ar fi o consecință foarte nefericită ”a creșterii activității digitale, spune Meer.Ea consideră că ar trebui puse în aplicare linii directoare naționale care să asigure că copiii primesc cel puțin un minim de formare în scris.

„Unele școli din Norvegia au devenit complet digitale și ignoră cu totul formarea de scriere de mână. Școlile finlandeze sunt chiar mai digitalizate decât în Norvegia. Foarte puține școli oferă cursuri de mână ”, spune Van der Meer.

În dezbaterea despre scrierea de mână sau utilizarea tastaturii în școală, unii profesori cred că tastaturile creează mai puțină frustrare pentru copii. Ei subliniază că copiii pot scrie texte mai lungi mai devreme și sunt mai motivați să scrie, deoarece experimentează o mai mare stăpânire cu tastatura.

„Învățarea scrisului manual este un proces puțin mai lent, dar este important ca copiii să treacă prin faza obositoare de a învăța să scrie manual. Mișcările complicate ale mâinilor și modelarea literelor sunt benefice în mai multe moduri. Dacă utilizați o tastatură, utilizați aceeași mișcare pentru fiecare literă. Scrierea manuală necesită controlul abilităților și simțurilor motorii fine. Este important să puneți creierul într-o stare de învățare cât mai des posibil. Aș folosi o tastatură pentru a scrie un eseu, dar aș lua note cu mâna în timpul unei prelegeri ”, spune Van der Meer.

„Creierul a evoluat de-a lungul a mii de ani. A evoluat pentru a putea acționa și naviga un comportament adecvat. Pentru ca creierul să se dezvolte în cel mai bun mod posibil, trebuie să-l folosim pentru ceea ce este cel mai bine. Trebuie să ducem o viață autentică. Trebuie să ne folosim toate simțurile, să fim afară, să experimentăm tot felul de vreme și să întâlnim alți oameni. Dacă nu ne provocăm creierul, acesta nu își poate atinge întregul potențial. Și asta poate avea un impact asupra performanței școlare ”, spune Van der Meer.


sursa:neurosciencenews.com


Share:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Blogger templates

Popular Posts

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Sample Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.